Hero vector

De logistiek van uw webshop uitbesteden

DAVO Fulfilment Services, voor webshops die de zorg van logistiek graag aan een specialist willen uitbesteden.

Direct aanvragen Offerte aanvragen
Logistiek uitbesteden

Wanneer uw webshop echt goed begint te lopen en u dagelijks meer bestellingen ontvangt, kan het lastig zijn om grip te houden op het logistieke proces. Klanten verwachten immers hun bestelling tegenwoordig de volgende dag al. Dit hoeft geen probleem te vormen, maar het kan u veel tijd kosten die u liever aan andere zaken zou besteden. Wij nemen deze zorgen graag van u over. Alle stappen van het logistieke proces kunnen wij op ons nemen. Van voorraadbeheer, tot assemblage, en van verzending tot het afhandelen van retourzendingen. Dit proces wordt ook wel e-fulfilment genoemd.

Het kan een grote stap zijn om het logistieke proces van uw webshop voor het eerst uit handen te geven. Wij zetten de belangrijkste punten om in acht te nemen voor u op een rij, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken.

1

Het kan best spannend zijn om een deel van uw werk uit handen te geven.

U kunt zich afvragen of wij met net zoveel zorg als u de pakketjes samenstellen en of alles op de gewenste manier bij de klant aankomt.Wij begrijpen dat heel goed en daarom nodigen wij u graag uit om eens bij ons te komen kijken hoe het logistieke proces eraan toegaat. Uw bedrijf is bij ons namelijk in goede handen en dat laten wij u graag zien.

2

Het persoonlijke karakter gaat vaak verloren.

Wanneer u de website logistiek zelf afhandelt, kunt u uw pakketje persoonlijk maken. Wellicht vindt u het leuk om de producten in een vloeipapiertje in te pakken, een handgeschreven kaartje toe te voegen of de doos te verpakken in cadeaupapier. Vaak is dit niet langer mogelijk wanneer u de logistiek uitbesteedt. Bij DAVO specialiseren wij ons onder andere op het samenstellen en inpakken van bestellingen. In het proces van assemblage kunnen wij dus gemakkelijk iets aan de order toevoegen, geheel zoals u dat zelf ook gedaan zou hebben.

3

De kosten.

Het uitbesteden van de logistieke kant van uw webshop kost geld en kan op het eerste gezicht wellicht duurder lijken dan zelf uw logistiek afhandelen. Vaak worden uiteindelijk echter weinig kosten bespaart door de logistiek zelf uit te voeren. Met een mooi volume en de juiste afspraken kan er zelfs sterk op logistieke kosten worden bespaard wanneer u besluit het uit te besteden. Bij ons profiteert u van scherpe prijzen, doordat wij goede deals hebben met leveranciers. Ook kunnen wij vaak een snellere levering realiseren.

4

Goedkope, snelle en transparante bezorging.

Door de scherpe deals met verzendbedrijven, liggen de verzendkosten vaak lager dan wanneer u individuele pakketjes verstuurt. Wij kunnen vaak een snellere service realiseren, waardoor u een latere cut-off tijd kunt hanteren (bijvoorbeeld voor 22.00 uur besteld, morgen in huis). Ook staat transparantie hoog bij ons in het vaandel. Zo krijgen u en uw klanten altijd een track&trace-code, zodat de pakketjes kunnen worden gevolgd.

5

Het bespaart u ontzettend veel tijd.

Deze tijd kunt u besteden aan het organiseren van een goede online marketing- en salesstrategie. Ieder uur dat u besteedt aan de verbetering van de website levert u geld op, terwijl er vaak weinig wordt bespaard door de logistiek zelf te doen.

6

Geen groot magazijn of opslagruimte meer nodig.

Uw producten hoeven niet langer in uw eigen loods, garage of op zolder te liggen. Dat betekent dat u met deze ruimte iets anders kunt doen.

7

U kunt gemakkelijker op vakantie.

U hoeft geen rekening meer te houden met het bezorgen van de pakketjes en kunt dus veel gemakkelijker op vakantie, een weekendje weg of een vrije dag opnemen.

E-fulfilment houdt in dat wij de schakel vormen tussen u en uw klanten. Wij streven hierbij naar 100% klanttevredenheid aan beide kanten, zodat de klant graag nog eens terugkeert naar uw website en u wordt ontzorgd. Wij werken dan ook met trots aan betrouwbaar fulfilment en realiseren momenteel een 99,8% klanttevredenheid.

Wij voorzien altijd iedereen van antwoord en reactie binnen het afgesproken tijdsvenster van bijvoorbeeld 2 uur. Ook orders die voor 22.00 uur worden geplaatst, worden de volgende dag bezorgd.

Bij DAVO begrijpen wij dat iedere dag iets nieuws kan brengen. Flexibiliteit behoort daarom tot een van onze kernwaarden. Wij voldoen graag aan al uw wensen en die van uw klanten.

Afspraak is afspraak. Wij doen wat we beloven, ook als het een tandje extra vraagt. In het logistieke proces naar de klant toe, maar ook in de terugkoppeling richting u. U ontvangt bijvoorbeeld rapporten en statistieken, zodat onze service altijd inzichtbaar is.

Wij onderscheiden ons van andere e-fulfilment bedrijven door onze ervaring met assemblage. DAVO bestaat al sinds 1945 en hierdoor mogen wij ons met recht expert noemen op het gebied van Value Added Logistics. Voor ons vormt dit dan ook het geheime ingrediënt van onze fulfilment-services.

Contact met DAVO Fulfilment Services?

Wilt u graag meer informatie of eens bij ons op bezoek komen om de mogelijkheden te bespreken? Vul dan onderstaand contactformulier in, zodat wij zo snel mogelijk contact met u kunnen opnemen.

footer vector